måndag 8 november 2010

Väntrumshalsduk

Så här blev väntrumshalsduken jag gjorde förra veckan.
Kanske fel att döpa den till det namnet, men lite roligare än rödmelerad ullhalsduk. Nu kommer man ju i alla fall ihåg halsduken.
Nu ska den ner i påsen till Hjälpstickan. Kanske hinner jag dit nästa vecka...Men då kanske jag hunnit göra några saker till.
Jag virkade en mössa i Lapplands lila variant igår i soffan, bild kommer kanske i morgon...
Det var en enkel mössa med en virkad blomma på...Den mössan var väldigt skön, när det var dryga sju minusgrader när jag cyklade till tåget i morse.
När jag var klar med den igår kväll, började jag med mössan Karin som jag köpte garn till i Uppsala.
Men när jag gick hem från jobbet idag, kom jag på att jag ska virka fler mössor, till Hjälpstickan. De går fort och kommer säkert till användning där.

2 kommentarer:

4U2 sa...

Nu hänger jag som en svans så kanske det smittar lite av dina kunskaper på mig.

Hugomamma sa...

Kanske det, ja! Annars får du la fråga.