fredag 19 november 2010

Få inköp

Det här är vad jag tillät mig att köpa på Litet Nystan, när jag var där för att lämna in min påse med saker till Hjälpstickan.
Noro silk garden i färg 87, för att jag ska ha två, när jag väl bestämt mig för vad jag ska göra.
Sen en härva Lappland, så jag kan sticka en halsduk till min virkade mössa. Jag tror jag vill sticka och inte virka, men jag kanske ändrar mig där.
Fick även tag på två "amaryllis-hållare" i en blomsteraffär vid Maria Torget. De kostade bara 45 kr/st så jag köpte två fast jag bara har en, i år...Annars får jag väl inte tag på en till när jag behöver det.
Det är i alla fall en ställning med ringar som man trär över stängeln innan den börjar blomma, så den inte ska ramla och gå av....
Sonen ska på kalas ikväll som börjar med pizza på lokal pizzeria, se körs de hem till födelsedagsbarnet för filmvisning.
Maken och jag tänkte mysa med smörgåstårta och vitt vin...Men så ringde väninnan, muminmamman, och frågade om hon fick sticka i min soffa ikväll, då hennes dotter ska ha kalas, och det kunde jag ju inte säga nej till, så vårt mys får vi ta en annan kväll.
Men så kom jag på att hon kan hålla maken sällskap, då jag alltid somnar i soffan tidigt, så slipper han att se på TV ensam. Så det blir trevligt när hon kommer hit. Och kanske får jag stickat något, också.

Inga kommentarer: