söndag 21 augusti 2011

Börja på lite nytt

Nu har jag påbörjat en Revontuli, fast på svenska.
Jag fick repa upp de första 14 varven en gång, då jag inte fått till hur man ökar en maska vänster- respektive höger-lutat. Tack och lov för Youtube.com.
När jag satt och tittade på den engelsktalande filmen om ökningar, frågade sonen vad jag sysslade med.
- Jag tittar på Youtube för att lära mig att öka på min stickning, svarade jag.
- Vet du hur man gör med Youtube? frågade sonen snopet.
- Jag kan engelska, så det är inga problem, svarade den gamla mamman.
Nu har jag alltså kommit igång igen och nu med lutande ökningar, precis som i mönstret. Man lär sig alltid något nytt, varje dag. Ibland inte så viktiga saker, som t ex hur man köper plankor i brädgården och ibland, som idag, hur man ökar vänster- och höger-lutat. Livet är underbart!
Annars har jag slipat väggar i sonens rum upp till höjd dit jag når, någon annan får klättra upp och ta det som är ovanför den linjen. Sedan har jag spacklat igen ojämnheter i samma rum.
Snart ska jag sätta mig ute och sticka lite för att vila upp mig inför jobbstarten på tisdag. För jag börjar inte jobba förrän på tisdag. Underbart!
Sonen ville först att jag skulle följa med honom på uppropet i sjuan, enligt den inbjudan som elever och föräldrar fick. Sedan kom han på andra tankar, dvs att det skulle vara superpinsamt om jag uppenbarade mig tillsammans med honom i skolan.
-Oj, vad synd! sa jag och korsade alla tummar jag hade samt en hel del tår...Då måste jag bara vara ledig...Jättetråkigt! (NOT!)
Får se vad som hittas på i morgon...

Inga kommentarer: