måndag 22 augusti 2011

Någon annan; det är jag!

Igår så skrev jag att "Någon annan får slipa det som är över mitt huvud." Nu vet jag att "Någon annan" är jag själv.
Jag försökte att få sonen att bli "Någon annan", men han höll bara ut i 10 minuter, på sin höjd...
Så i förmiddags blev jag "Någon annan", dvs jag klev upp på min gamlamormors trestegsstege och slipade det som återstod.
Sedan spacklade jag upp allt spackel som finns i huset, så maken får köpa mer på hemvägen från jobbet.
Ja, han har börjat jobba igen. Men inte jag...Det blir först i morgon.
Undrar om det inte hade varit skönare att jobba på jobbet idag, än hemma...
Sonen har precis cyklat iväg till första skoldagen i högstadiet. Det var pirrigt, men han kommer att klara det. Annars får jag snart veta det.
Nu när grovjobbet är klart, så sitter jag mest i soffan och stickar och tittar på alla TV-program som går. Ganska skönt att slippa fatta en massa beslut, bara sticka. Men det gäller att hålla tungan i rätt mun, så mönstret inte blir fel. Men än så länge går det bra och jag är väl på varv 72 eller nåt.
Man kanske får se i morgon...

2 kommentarer:

Pysselmaja sa...

Hej!
Jag tror att vi bloggare fått renoveringsdille, fick nu se att du renoverar med. Kram. Mona

Hugomamma sa...

Det är av nöden tvunget, då sonen inte ville ha dinosauriebård, han är snart 13...