tisdag 13 december 2011

Grönt är skönt

Nu hade turen kommit till spolen med ullgarn från Ödeshög, Östergötlands Ullspinneri...
Ni vet; det där stället som låg i skogen, bortom all redlighet....
Entrådigt ullgarn i gröna toner som går mot brunt och beige.
En slätstickad sjal med ökningar varje varv i ändarna och alla räta varv vid mittenmaskan.
Jag tänkte virka luftmaskbågar de sista varven, för att få en skir avslutning.
Hur som helst, är det en skön och avkopplande stickning farmför TVn, inte allt för mycket tankekraft går åt i onödan. Jag kan bara sticka....

1 kommentar:

Elenor sa...

Hm... ja du, vad hände men sjalmönstret... det så händer mycket med så många saker. Ni andra är så himla bra på det där med handarbete, är det inte synd om jag börjar handla garn så kanske det tar slut och inte räcker till dej! tänk vilken olycka! Skämt o sido, jag är ju kass på att slutföra projekt, tack för sparken i baken, den behövde jag!
Ät lite mer kanelfil nu!