torsdag 1 december 2011

Halvvägs

Jaha, så här ser halsduken ut i halvtid.
Jag har precis påbörjat andra nystanet...Den blir tjock och gosig.
Mindre gosigt är det i soffan där det faller av "snöflingor" när jag stickar.
Detta problem löser sig när sonen ska dammsuga, men kanske inte förrän i morgon när jag är klar med den...Annars är det ogjort...Men som sagt, ett övergående problem.
Annars planeras sonens kalas om en vecka, vilken tårta, vilken middag...många frågor som sonen behöver ta ställning till.
Fyller man tonår, så måste man börja ta lite ansvar för sin vardag, som sin födelsedagsmiddag.
Denna middagen är bara för morföräldrar och gudmor med syster, så det är ingen hop med folk som dyker upp. Den hopen kommer på jullovet och käkar pizza och kollar dvd-film.

Jag kan idag erkänna att det nästan var avkopplande och rofyllt att simma idag. Skolorna har inte tid att åka och bada så här års, så det är ganska fritt i bassängen.
Jag säger fortfarande inte att det är roligt, men ändå....

Inga kommentarer: