torsdag 8 december 2011

Sol i TV-bilden

Jag är hemma idag med.
Kan bara säga att jag är helt slut...Trots att jag inte är man. Men ibland tänker jag manligt, dvs förringar varken mig eller mina kunskaper.
Kanske är det därför som jag är döende...?!
Nej, så illa är det inte. Men jag kan känna att det är jobbigt att gå i trappor mm. Därför ligger jag helst i soffan.
Då är det ett annat problem som gör sig påmint. Solen som skiner in, blekt och lågt, men ändock rakt i TV-bilden.
Om vi hade haft persienner kanske jag hade dragit ner dessa, trots att det är bristvara, denna sol.
När man då inte kan se på TV, så får man sticka utan att se på TV, bara lyssna...Och trust me; det är inte bättre program idag än det var igår...Men jag har i alla fall fått klart fransiga sjalen och en mössa.
Sjalen ska tovas lätt i tvättmaskin och sedan kan man få se den, men ovan ligger i alla fall mössan.
En till är påbörjad...Hjälpstickan vill ha fler manliga saker, så dessa mössor kommer säkert väl till pass.
Jag tänkte lämna ifrån mig en påse nästa vecka.

Inga kommentarer: