lördag 31 december 2011

Nyår-sammanfattning och förhoppning

Så här på årets sista dag, är det väl brukligt med en liten sammanfattning av vad som hänt.
Jag har stickat en himla massa saker och det är väl troligt att jag fortsätter med det även nästa år.
Det finns ju fortfarande otroligt mycket garn, oavsett om det ligger i plastlådor eller byrålådor.
Och det finns fortfarande, tyvärr, en hel drös med hemlösa, som fortfarande behöver värmande kläder att ta på sig, eller för att känna sig fina, som vem som helst...Så sticka till Hjälpstickan, så fler kan få stickat.
Jag har virkat mer än någonsin i år. T om en hel kofta i lappar...och en snodd runt halsen och andra småsaker. Eller så känns det som om jag virkat mer än någonsin. Men det var kanske koftan som gjorde så det kändes så...
Så till förhoppningarna...Att jag ska klara av att sluta köpa garn i otroliga mängder och istället använda det som finns hemma. Eller i alla fall dra ner på inköpen. (Detta säger jag varje år...)
Att göra mig av med sådant som drar ner energin, t ex det påbörjade dockhuset som stått oklart eller påbörjat, kanske man ska säga, i drygt tre år eller nåt...Det har jag sålt för att slippa få dålig energi. (Och få bättre plats för mina garnbyråer, till ömma moderns väninna som nyss börjat med sin hobby, miniatyrer i skala 1:12. Båda är nog lika nöjda...)
En annan stor förhoppning är att alla ska må bra och att det ska bli ett roligt nytt år, gärna med nya bekantskaper och kanske nygamla igen.

Gott Nytt År Till Er Alla!!!!

2 kommentarer:

maja sa...

Gott Nytt År till dig med, självklart ska vi se till att vi kan träffas SNART

Agneta sa...

Gott Nytt till dig med, hörs

http://skalaminimal.blogspot.com/
http://reumatikervardag.blogspot.com/