onsdag 23 maj 2012

Femte årstiden

Nu har jag bytt bok, igen. Den gamla tog slut allt för fort.
Den nya, Den femte årstiden, av Mons Kallentoft, är minst lika bra.
Som vanligt handlar det om Malin Fors som löser det mesta.
Jag har läst de andra fyra, så jag har lärt mig hur författaren fungerar och skriver.
I början var det kanske lite svårt att få ihop det, men inte längre.
Det är varmt nu, när man kommer från jobbet är det gassande sol, så då är det ganska skönt att sitta och läsa ute.
Men nu i kväll, när maken är på Solvalla och sonen är ute med kompisar, så passade jag på att gå min runda på tid, som vanligt...Det är skönt att få ur sig lite frustrationer och annat, så man sedan kan sjunka ner i soffan, kung över fjärrkontrollen för en gångs skull....
Kanske stickar jag några varv på ärmarna till klänningen. Eller inte....

Inga kommentarer: