tisdag 15 maj 2012

Ny bok igen

Jag fortsatte med efterföljaren till Vecka 36, som jag läste förra veckan.
Nu är det I stället för dig, av Sofie Sarenbrant.
Man får följa samma personer, fast 16 år senare.
Väldigt spännande! Ibland är det knappt att jag hinner av tåget, men än har jag inte åkt för långt...
Idag var det dags för en friskvårdspromenad och jag kan nog erkänna att jag är fast med Endomondo, min lilla app som pratar med mig när jag går, hur fort jag går varje km, hur långt och hur många kalorier som gått åt.
Idag gick jag 4170 meter. Första kilometern på 9.04, kilometer 2 och 3 på 9.12 och kilometer 4 på 9.17. Jag är riktigt nöjd med dessa tider, även om jag ska försöka att pressa dem ytterligare.
I förra veckan gick jag en kilometer på 9.41, men då regnade det....och det var den andra promenaden för säsongen. Och så har jag gått ner något kilo till....
Jag kommer säkert inte att bli någon träningsnarkoman men om jag ändå går, är det trevligt med utmaningar. Det sporrar mig.
På stickningsfronten intet nytt. Jag håller fortfarande på med klänningen men det går ganska långsamt emellanåt.
Men vem har bråttom?


Inga kommentarer: