onsdag 30 maj 2012

Trivseldag

Idag har vi haft trivseldag med jobbet och besökt Hagaparken med Koppartälten och Fjärilshuset.
Vi började med lunch i Koppartältet eller rättare sagt i värdshuset.
Jag åt underbar gravad halstrad lax med färskpotatis och grönsaker.
Trevlig miljö, där jag kom på att jag varit på julmiddag för 10 år sedan...
När vi ätit klart vandrade vi till Fjärilshuset.
Det finns andra djur än fjärilar där, som rovfiskar...
Giftiga grodor och äckliga spindlar, som tur är, i glasbur, men i alla fall.
Och runt i luften svävade fjärilar, som jag var rädd för skulle fastna i mitt hår, fast det är väldigt kort.
Vågar inte tänka på vad som hänt om någon fastnat i kollegan Js hår....

Det var lite kyligt ute, så det kändes skönt att komma in i Fjärilshuset, men längst inne var det både varmt och fuktigt, så till slut kändes kläderna blöta.
Efter fjärilarna promenerade vi i Hagaparken, dock utan att se varken stor eller liten prinsessa, men väl Ekotemplet.
Jag har bara sett det på TV, senast inför dopet. Men då får jag inte känslan av att det var så stort som det var.
På det hela taget en väldigt trevlig dag!

2 kommentarer:

Lella sa...

Låter som en toppendag! Och visst är Ekotemplet lite maffigt, där skulle man ha en liten tillställning :o)

Hugomamma sa...

Visst skulle det vara trevligt! Man kan inte boka, så man får la chansa...Tala om vilken dag du ska chansa på, så kommer jag!
Vi måste ses!!!!