söndag 6 januari 2013

Mental träning

I morse när jag vaknade, kom jag på att jag måste vakna till väckarklocka i morgon. Min egen, inte makens... Och när det låter, så måste jag gå upp. Och gå till jobbet.
Ledighet på 2,5 veckor sätter sina spår.
Men jag tror att jag kommer att överleva detta.



Idag tog vi oss utanför dörren, trots halkan, maken och jag.
Vi hittade påpälsade hästar i en hage på promenadavstånd från hemmet.



Och så Storstockholms mest julljusade hus. Kan man säga så? De har alltså flest ljus på sitt hus som är julrelaterat. Visserligen fotat i dagsljus, men det är maffigt i mörker...



Jag har kommit till oket på min tröja. En hel massa maskor blev det, men det kommer inte att bli så många sömmar. Det är skönt!
Jag har en tanke på att jag ska försöka att inte köpa så mycket garn i år, heller.
Jag tror att jag har den föresatsen varje år. Jag tänker i alla fall varje år att jag ska försöka mig på att knapra på lagret av garn, som finns.
Jag tänkte att jag skulle ha någon graf för detta i sidan, för att visuellt se hur det går, men jag hittar ingen sådan... Någon som vet någon bra?
I väntan tänkte jag skriva hur mycket som gått åt, när jag visar det klara alstret.
Nåväl, en vecka in på det nya året, håller jag detta lilla nyårslöfte om färre inköp av garn, väldigt bra! Inte ett enda nystan hemsläpat.
Bra så, fortsätt så! ( klappar mig själv på axeln)

Inga kommentarer: