fredag 4 januari 2013

Sista semesterdagen




Vi överlevde sonens kalas som gick av stapeln igår kväll.
Det gick lugnt till.
I morse vaknade sonen redan tjugo i åtta. Det borde ha gjort mig misstänksam. Vanligtvis får jag väcka honom vid 11-snåret.
Han ville bli körd till Webhallen i Fruängen när de öppnar vid 10.
Här skulle det köpas Lego.
Vi åker dit och hem.
Stickar en ärm till min tunika. Det första på en vecka. Skönt att vara tillbaka med stickning igen.
Jag åker till Kista centrum och shoppar en jeanskjol med 70% rea. Och 10% extra rea på MQ. Så 134 kr betalade jag. Ganska bra, när den kostat 499 kr från början.
Nu börjar det kännas som om jag är nöjd med reaköp. Jag har hittat en hel del billigt.
Makens arbete har flyttats till Kista, så jag passar på att hälsa på honom och se hur de har det.
Sonen är på bio med gudmors syster, synd! Då missar han det här goda:



Havskräftor. Ganska små, men goda. Jag hann nog få i mig flest, maken hänger inte riktigt med.
Lilla brorsonen Z mår inte bra, utan ligger inne igen med RS-virus. Inte bra när man är yttepytteliten.... Men mössan passar bra.

Inga kommentarer: