lördag 12 januari 2013

Mums




Vi kör sonen till karate efter att ha grävt fram bil.
Eftersom hela garaget, eller i alla fall stor del, varit belamrat med diverse återvinningssorter, som plast, papper, glas och metall efter alla helger, åker vi och lämpar av allt på avsett ställe. Idag valde vi vid Konsum i Ågesta.
Sagda Konsum har eget bageri och jag älskar som man kanske kan ana från föregående år, semlor, vilket fanns där.
Jag kan inte äta för fett eller sött numera, då somnar jag eller sitter på toa med magbesvär. Men ibland värderar man risk kontra lust.
Jag har idag ätit min första och troligtvis enda semla för i år.



Men jag hoppade över 98% av grädden. Det gör inget, för jag kan ändå förnimma smak och känsla. Det jag däremot avstod helt ifrån var den varma mjölken, som inte fick plats.
Hade precis ätit klart, när första gäspningen kom.
Efter 5 minuter sov jag gott, kanske i 45 minuter.
Men nu är jag pigg igen och har tagit tag i okets sista mönster på tröjan.
Det är kallt både ute och inne, så min onepeace är väldigt passande.

Inga kommentarer: