tisdag 16 juni 2009

Jag har varit i Skottland

Ja, inte fysiskt men i en bok som jag inte kunde släppa. Svarta sinnen, av Ian Ranking.
Solen sken, jag laddade batterierna med solljus och satt och läste.
Solhatten togs på då det var rejält varmt och mina nya solglasögon var toppen!
Men boken kunde jag inte släppa och vips var 250 sidor lästa och boken klar.
Jag åt middag, det gjorde jag och sen ut igen. När solen blev svag gick jag in och satte mig i soffan med boken.
Men nu kommer saknaden. Man tycker att man vill veta lite till...men boken är slut.

Ingen promenad blev det ikväll då grannen inte kände sig bra. Men igår var jag ute med M på en rask promenad med mycket nyheter som bytte ägare. Man går och pratar av sig med nån man inte träffat på länge...

I övrigt funderar jag på Beach 2010.
Jag inser ju att det som vanligt blir Bitch 2009...men till nästa år. Det finns de som testat LCHF-maten med lyckat resultat, så jag funderar på att i alla fall testa. Jag har skickat efter en kokbok, sen ska jag bestämma mig närmare, men vad har jag att förlora om inte ganska många kilon som av en händelse fattat tycke för just min kropp. Med eller utan mitt godkännande...

2 kommentarer:

The Willow Fairy sa...

en väldigt trevlig diet. jag vet inte om jag märkt någon väldigt stor förändring i omfånget så här efter tre halvtrevande, smygfuskande, veckor. Men mina leder mår bättre och även blodsockret. Och det är så gott...

Hugomamma sa...

Då ska jag testa....