måndag 22 juni 2009

Växlande molnighet

Idag har vi semester, sonen och jag. Vi skulle åkt på utflykt med familjen B, men det blev ändring på det.
Sonen ville bara vara med mig idag, tills kompisen L ringde, då ville han vara med honom.
Jag gick ut när dimman hade skingrats och solen lyste klart. Promenaden blev svettig, men det är skönt.
Grannen är också hemma så vi pratade oss igenom 1,5-2 timmar i solen.
Tvätten skulle upp på strecket och lite mer te kan man nog ta...
Suttit ute hela dagen sen 9 i morse, men nu blev det lite kyligt när solen går i moln.
Min förra bok är slutläst. Inte överförtjust i handlingen...
Men nästa bok blir denna:

Repan, av Marianne Berglund. En deckare som utspelar sig i Halmstad. Vad ska detta bli???

Jag stickade klart en ärm och påbörjade nästa när jag lyssnade på "Sommar" i P1.
Jag kan också meddela att jag lyssnade på radion ur min mobil och att jag har lyckats ställa in ca 10 radiokanaler alldeles själv, men säg inget till maken....Jag vill fortfarande vara hjälplös när det passar mig. Och jag är oteknisk! Men ibland gör jag ärliga försök och lyckas, ungefär som en blind höna...

Jag vet inte hur mycket jag kommer att blogga under denna veckan, då sonen och jag har semester. Kanske blir det ett inslag varje dag, kanske inget alls...Men jag är snart tillbaka igen.

2 kommentarer:

Monica Hansen sa...

Är du i Göteborg nu? jag har dagen tom på torsdag ifallomattom ni ska till stan? har du kvar mitt mobilnr?

Hugomamma sa...

Jag hade inte kvar diott nummer, men jag hann kosntigt nog inte med stan. Vi måste fixa detta till en annan gång!!!