torsdag 4 juni 2009

Man vet att man är gammal när...

  • Man letar fram fotriktiga skor, kofta och regnjacka istället för att trippa i sandaler och en liten chick klänning när det regnar, trots att det är sommar.
  • Man tycker att det låter alldeles förfärligt högt från lastbilsflaken som studenterna vrålar omkring på, i stan. Och är de inte för fulla?! Usch, va de måste frysa...Ta på er nåt...!
  • Man föredrar att sitta i trädgården och läsa istället för att pressa på en strand i solen. Bada- ok! Pressa- not!
  • Man inte riktigt förstår vad sonen pratar om. Och varför ber han aldrig mig att testa hans PS3???!
  • Man säger: kommer du ihåg....- Jag var inte född då...!
  • Man blir tillfrågad om man inte ska skaffa nåt " ladda-ner-gratis-musik-i-två-månader-på-din-mobil" -Jag är nog fel målgrupp, jag lyssnar knappt på musik, utom när jag promenerar (men det upplyste jag inte honom om) svarade jag.

Jag har säkert skäl att återkomma med fler exempel. Detta var bara vad som slog mig i stan idag.

Det är kallt idag, så soffan hägrar med filt och bok.

Inga kommentarer: