lördag 27 juni 2009

Och två små nystan till lilla, lilla mor

Klart att jag även bevistade garnaffärer när jag var i Göteborg.
Strikk på Vallgatan hade rea, så jag passade på att köpa garn till framtida pulsvärmar-projekt.
Ett grått och ett petrolfärgat Rowan 4-ply.
Jag har aldrig stickat i det garnet, men det kändes mjukt och skönt.

När man, jag, har varit borta, tror jag att maken vattnar blommor o dyl.
Men det gör inte maken. Han är så lycklig att få vara själv, att alla såna världsliga saker är som bortblåsta.
Ok, jag ringde inte och påminde honom heller. Jag tog för givet att är det sol och inget regn och blommor är planterade i krukor, så vattnar den som är hemma...Men icke!
Så nu kanske jag måste åka och köpa nya blommor.
Inte heller så handlas det så att det finns mat i kylen. Ok, mat fanns det, men inte så mycket.
Så nu har vi precis kommit hem från ICA Maxi med inköpt mat och blomma.


Nu är det solen som gäller resten av dagen och även bokläsning.

På återseende!

Inga kommentarer: