torsdag 7 oktober 2010

Afternoon tea

Det är trevligt att fylla år, man får presenter.
Ibland får man alla presenter på sin födelsedag eller i anslutning till den.
Men idag har jag inkasserat en födelsedagspresent och det har ändå gått drygt två månader...
Ett besök på Chaikana tehus som ligger på Svartmansgatan i Gamla stan.
Vännen A bjöd på afternoon tea som present. En trevlig händelse som man kan kan gömma och komma ihåg långt senare. Och inget som tar plats.
Fyra små snittar med olika fyllningar, engelsk fruktkaka och så naturligtvis, varsin kanna te av olika märke. Precis som när man är i London, eller för all del, som när jag var på ett stort hotell i Harare i Zimbabwe.
Lustigt nog så bestämde jag att besöka Grillska husets afternoon tea om två veckor med väninnan A... Men te kan man aldrig få för mycket av.
Snart ska jag ta itu med monteringen av koftan. Sista ärmen blev klar sent igår kväll...
Men jag har lite beslutsångest om vad jag ska sätta igång med sen, efter koftan...Sockor för att det är soktober eller en mössa...
Ja, den som lever får se...

3 kommentarer:

Pysselmaja sa...

Hejsan!
Soktober, ja det var roligt och det är ju roligt att sticka sockor, själv har jag fått tawashi och disktrasa på skallen.
Mvh. Mona

Hugomamma sa...

Vad är tawashi? det låter spännande...

Pysselmaja sa...

Hejsan!
Det är disksvampar, men om du tittar in på min blogg så kan du se hur dom ser ut.
Mvh. Mona