måndag 25 oktober 2010

Håll huvudet varmt

Här är den mössan som blev klar igår morse. Ett nystan, 100 gram, gick det åt med stickor 4. Herrstorlek large.
I morse tog jag inte med mig någon bok, jag tog med mig en mösstickning.
Jag har två gånger femton minuter på pendeltåg och när man stickar runt, runt, så hinner man en hel del.
Och en hel del som tittar på vad man gör. Men vad gör det??? Kanske är det någon som blir sugen på att börja sticka...
Det var halt ute i morse, när jag cyklade till tåget. Man kanske ska skaffa en sådan där ny sorts cykelhjälm, krockkudde för huvudet...Jag har ju ingen vanlig på mig. När sonen frågade varför jag inte hade någon cykelhjälm när jag cyklar, svarade jag bara som det var; Jag lärde mig cykla utan en sådan... Han ifrågasatte inte sin mamma som har svar på alla, eller i alla fall de flesta frågorna... Bra!

Nu ska jag sticka klart nästa mössa...Hasta la vista

Inga kommentarer: