söndag 31 oktober 2010

Liten utflykt

När man var liten så betydde en liten utflykt, att man åkte och tittade på ett slott, en botanisk trädgård eller något annat "intressant".
Idag betyder en liten utflykt att man åker till ett nytt eller gammalt köpcentrum och tittar eller handlar lite...
Idag betydde en liten utflykt ett besök i det nygamla köpcentrat Bromma blocks.
Det ligger granne med Bromma flygplats, så ibland hör man inte vad maken säger, om man nu skulle bry sig om det...Det gör jag oftast, men det var lite hög ljudnivå stundtals. Som när planen landar och lyfter...
Den stora nya byggnaden var full med folk med barnvagnar som parkerades, gärna så man inte kom förbi och en massa affärer som låg liksom efter varandra. Man gick ur den ena affären in i nästa. Bara larmbågarna talade om när en affär var slut.
Jag hittade lila sammetsmanchester leggings.Maken tyckte att det var min färg, så då köpte jag dem.
Annars köpte vi bara sågspån till Morgan...
Sonen kom hem från gudmorsbesöket och träffade oss i Solna centrum, där vi åt lite mat. Maken ska på fotboll, AIK-Elfsborg.
Sonen frågade maken om vilka han höll på? Dem som vinner, var svaret. Elfsborg är det laget som farfar hejar på i vått och torrt...Men AIK....
Nu är vi hemma och en massa monsterbarn har redan börjat ringa på dörren och ska prompt äta upp vårt godis, som jag egenhändigt släpat hem...2 kg. Men man kan ta bort ljudet på dörrklockan. Då kan vi vräka i oss allt godis själva.

Inga kommentarer: