söndag 20 januari 2013

Dagens prövning




Hemma igen efter att ha försökt köpa vinterskor till sonen i Liljeholmen.
Inga skor hittades eller ens provades, då det bara finns en sorts skor som godkänns av kräsen son.
Vi hade samma prövning, sonen och jag i december, då vi hittade alternativa skor, men som inte egentligen gillades. De har inte heller använts.
Men nu ska de i alla fall tas till heders igen, i morgon, då det ska vara fortsatt kallt.
Det vi fick med oss från affärerna var två paket sockor till son, underställ till son, strumpstickor 9 till mamma och en reablus också till mamma. Och så mat förstås.
Tillbaka i soffan igen och skidtävling. Skönt att ta det lugnt...
Gårdagen var det lite lite av soffkontakt.
Min ömma moder fyllde år i veckan. Nu var det dags att fira henne. Sonen, som dygnat, följde inte med, så det var jag och maken.
Tårta, kakor och bullar, tittade jag mest på.
Middag med oxfilé och hasselbackspotatis, jättegott!



Jag gav henne den här volangsjalen och euro, då de ska till Spanien i veckan som kommer.
Nu ska jag ta tag i mina sockor igen, trots spricka i pekfingret.

Inga kommentarer: