tisdag 1 januari 2013

Nytt år nya...




Men först lite från gårdagens middag.
Toast Skagen, dock inte för mig, som sparade mig till huvudrätten.



Oxfilé med hasselbackspotatis, beasås och vinsås och lite grönsaker. Orkade inte äta upp allt, men jag måste inte vara duktig flicka jämt...
Till efterrätt hade vi en sorts marängswiss, där man fick plocka till sig vad man ville ha.
Lite bubbel till tolvslaget annars drack jag mest vatten.
Igår kväll pratade jag med vännen Ana som är hemma i Rio. Där var det 35 grader och de skulle gå ner till Copacabana och dricka champagne. Jag meddelade henne att vi också hade det varmt; +3 grader och regn och vi går ut på gatan och skålar... Same same but different!
Idag har gästerna åkt hem på förmiddagen och maken och jag återerövrat sofforna. Varsin..
Äta rester är helt ok när det är oxfilé, lax och kycklingfilé.
Jag har inte stickat en maska sedan i söndags morse. Känns både bra och dåligt. Var inte oroliga, jag kommer snart att ha börjat sticka igen, när jag har glömt mina onda axlar.
Men det nya, det får väl bli att läsa mer och... Ja inte vet jag.

Inga kommentarer: