tisdag 29 januari 2013

Vårpytt klar




En ny Pyttipanna är klar i Hugomamma-huset.
Den är INTE röd och vit, cerise och vit är bättre överensstämmande med verkligheten.
Att fotografera i vintermörker i lampsken är inte lätt.
Mönster: Pyttipanna från Garnomera
Garn: bomullsgarn 8/4, typ Bianca, men jag saknar banderoller... 72 gram.
Stickor: till spetskanten nr.4, korta, till själva sjaldelen 3.75 bamburundsticka 80 cm lång.
Jag tror att jag ska ge bort denna.
Jag har inte riktigt bestämt mig...
Eller rättare sagt; jag ska ge bort den men har inte bestämt mig för vem som ska få den.
Idag sprang jag iväg till jobbet utan boken i väskan.
Som tur är, så hade jag några avsnitt av Stickpodden som jag inte hunnit lyssna på. Tiden på tåget går väldigt fort när man lyssnar på något intressant och/eller roligt.

Inga kommentarer: