tisdag 8 januari 2013

Fysisk träning




Jag har en crosstrainer.
Jag har haft den i kanske fyra år.
Den var dyr, fast jag köpte den på rea kostade den kanske 4000-5000 kr....
Då måste man vara försiktig och inte "slösa" på den.
Alltså har jag använt den sparsamt.
Någon annan kanske skulle säga att jag är för slö för att använda den....
Den har stått i vårt uterum i kanske två år, utan att användas.
Nu har jag ingått en pakt med distriktsköterskan om att använda den åtminstone två gånger i veckan och då en kvart varje gång.
Hon är hård. Men det är jag med.
Den har fått flytta in i värmen igen. Den har fått ström så datorprogrammen fungerar.
Det finns inga ursäkter.
Idag ställde jag mig på den. De första två minuterna var hemska.
Jag klarade en kvart och fem km.
Jag var helt slut och genomsvettig. Men jag överlevde!
I morgon ska jag upp på den igen.
Nu har jag tagit mig ur sängen två morgnar, utan att varken dö eller somna om. Det är bara i eftermiddag, efter dusch och avslappning, som jag somnade i soffan.
Nu väntar stickning. Lite belöning är jag värd.

Inga kommentarer: