torsdag 19 september 2013

Både vill och inte





Idag fick jag den här tidningen i brevlådan. Jag prenumererar på MbyM.
Jag både vill och inte vill öppna den.
Vill öppna den för att jag är sugen på vad som kan tänkas finnas i den, få inspiration, längta efter nya projekt...
Vill inte öppna den för då tar den slut, jag kan bli besviken för att inget faller mig i smaken... Lite kluvet.
Om jag inte öppnar den, så har jag kvar den upplevelsen men samtidigt är det jobbigt att inte öppna den.


Innan jag ens sett att tidningen kommit, gjorde jag fruktsallad. Jag hittade svenska jordgubbar i affären, skivade ner päron, äpplen och satsumas och vips har vi en vitaminbomb till kvällsfikat.
Jag är i stort behov av vitaminer så att jag tar mig igenom snorig näsa och dunkande huvud. Längtar...

Inga kommentarer: