måndag 23 september 2013

Färdig





Nu är den klar.
Mönster: The chubby Juggler, design Evelina Roos. Finns ej ännu... Jag var teststickare.
Garn: Kauni enfärgad grön 113 g och lilamelerad Lucca Fino, från BC garn, 95 gram.
Stickor: rundsticka 3, 80 cm i metall.
En rolig, lite annorlunda än de sjalar jag gjort tidigare.
Randig med lyfta maskor och ett helt varv med muscher.
Jag som tidigare gått långa omvägar när jag har sett muscher. Nu har jag gjort ca 100 st på ett varv... Känns det som. Och nu kan jag göra dem så de blir bra. Tack för det Eddy!!!
Jag ska blocka den lite och fösta de få trådar som ska fästas.
Nu blir det återgång till min Islandskofta med ärmen som är kvar.
Jag ska träffa Marie imorgon och sticka lite efter jobbet. Det passar ju bra med en ärm då...

Inga kommentarer: