fredag 13 september 2013

Svåra val




Sonen ställs inför svåra val.
Vad vill han bli?
Vilken gymnasielinje ska han välja?
Vilken skola?
Gå på Gröna lund och äta på McDonalds?
Vara hemma med mamma och äta räkor?
De första valen är mer aktuella om ett tag, medan de två sista är dagsaktuella...
Maken är på kick-off på Sandhamn. Kommer hem imorgon eftermiddag.
Sonen och jag är ensamma.
Igår vid middagen sa sonen att han vill gå på Grönan som idag, på konsert. De var ett gäng och skulle äta på donken.
Gör det! sa jag. Vad trevligt!
Men då köper jag räkor till mig, istället för pizza till oss...
- Måste du äta sånt gott när jag inte är hemma? Kan vi inte äta det på lördag?
Han tyckte att jag kunde ta en korv eller nåt och spara det goda tills vi var alla hemma.
Men det gäller att välja. Och att välja rätt.
Jag ska njuta av räkorna i min ensamhet. Kanske äter vi det även i morgon, men man vet aldrig...
Jag uppskattar en ensam kväll då och då. Bestämma tv-program, vad jag ska äta, när jag ska fika....
Sa jag att jag har köpt godis också???? Jag kommer att somna gott.
Trevlig helg!

Inga kommentarer: