söndag 15 september 2013

När då då?




Igår när jag cyklade till Källbrink för fika/prat med väninnan M, hittade jag två gamla biobiljetter i en ficka i min väska.
Jag såg datumet 25/2. Men vilket år såg jag filmen Valentines day?
Efter lite googlande ser jag att den hade premiär 12/2-20. Så då var det 25/2-10, som jag såg filmen. Men med vem? Jag har ju dessutom 2 biljetter... Maken svarade att han inte fick gå med. Men vem? Vem?


Sonens cykel stals i fredags. Fredagen den trettonde...
Någon hade klippt upp hans lås, lagt lås och hjälm i en cykelkorg bredvid. Och tagit hans cykel.
Både juste och fräckt!
Men nu har vi köpt en ny cykel.
Första försöket resulterade i en ny cykel. Och 4000kr mindre i mammans sparande... Nu ska det polisanmälas och anmälas till försäkringsbolaget. Jobbigt!


Maken gick till Biltema och jag började handla på ICA Maxi. Innan han kom ikapp hade både en stor bollkrysantemun och nya träningsbyxor letat sig ner i vagnen.
Lite färg skadar ju inte!

Inga kommentarer: