söndag 30 oktober 2011

Inte så slapp, som man kan önska...

Nu har jag pressat lite på de två pulsvärmarna, som jag stickade tidigare i veckan.
Jag har hittat mönstret på Stickfrossas blog, tack för det! Det är inte första paret jag gjort och jag bara älskar bladmönstret.
Just de här två ska gå till Hjälpstickan.
Nu har jag nästan en full påse igen och den ska lämnas nästa vecka på Syfestivalen...
Vi hade planerat en slapp söndag, men det var nästan tomt i kylskåpet, så mat måste inhandlas.
Maken hade planerat några stopp till innan det var dags för hemfärd.
En ny TV till köket, då tjock-TVn har gjort sitt, enligt maken...Och en ny router. Vi får ju tre hål i väggen på tisdag.
Vi var också tvungna att köpa nytt hus till Morgan. Det gamla är inte så fräscht efter ett år...
Men till slut kunde vi ta oss hem och lägga oss i var sin soffa.
Jag har börjat sticka nya tofflor som ska tovas. De gamla slets ju ut förra säsongen.
En är klar just nu, men den andra blir klar ikväll....Tjockt garn och tjocka stickor är en bra kombination.