lördag 1 oktober 2011

Min romantiske make

Idag åker vi på E4 och blir direkt omkörda av ett par motorcyklar där den ena körs av en tjej.
Jag säger till maken att vi ska åka och fika innan vi handlar mat, på Sturehof, nere vid Mälaren med ett fik som inte går av för hackor. Vi har inte varit där i år än...
Motorcyklarna kör av den avfarten vi ska ta för att komma till Bauhaus och ICA Maxi i Alby, men de svänger mot det håll där slottet ligger.
Jag påpekar detta för maken, som bara säger: De är säkert nykära, och det är inte vi längre...Vi bara är vardagskära.
-Men kan vi inte göra något romantiskt? frågar jag.
-Det har vi ju gjort, svarar maken, vi slängde skräp på tippen precis innan vi kom hit. Har du glömt det?!
Så är det att vara gift i 12 dryga år.
Men ibland kan jag få maken att vara lite nyförälskad och hitta på saker, men det kunde kanske hända lite oftare.
I morgon ska jag och Muminmamman till Nordiska museet och "Galen i garn".
Vi har även planer på en god lunch eller afternoon tea någonstans. Men framför allt är det garnet som lockar.
Det som ligger här ovanför är det som kommer att lämnas till Hjälpstickan. Kanske inte så mycket, men det kommer mera...
Jag tror att jag vet vilket garn jag ska lämna till byte, jag har tre härvor lila ullgarn, som inte är så spännande, så kanske byter jag de där.
Annars har jag bytt ut blommorna i krukan på väggen på framsidan till prydnadskål och ljung i lila.
Jag har även planterat mina lavendelplantor som stått i krukor under sommaren, men nu står de i rabatten.

Inga kommentarer: