torsdag 19 juli 2012

En dag i solen




Maken och jag åker till Norrtälje, som omväxling...
Vi svänger av och köper en paket cocosbollar, eller munkar på göteborgska, vid macken på Roslagsstoppet.



Hur goda som helst, dock inte de ovan dom är suggor att förhindra infart i butiken.



Hittade en för mig ny glassort, som jag INTE köpte; Delicatobolls-glass. Låter väldigt sött.... Om någon har erfarenhet av nämnda glass, var vänlig och dela med av upplevelsen.



Inne i Norrtälje kom ett förband förrymda karoliner eller liknande.



Det är sol och varmt eller i alla fall lagom att vara ute på äventyr.



En glass i hamnen där de här flaggorna böljade i vinden. Sommar!



Det finns två garnaffärer, som jag hittade, i Norrtälje. Här är den första.



Och här den andra.
Jag köpte inget, i någon affär.
Samma konstiga känsla som igår.
Kanske vänjer jag mig vid att inte handla vid alla tillfällen.
Men det kanske går över.

2 kommentarer:

Elenor sa...

Det där går säkert över ska du se!
Själv köpte jag mej en ny härva ullgarn idag till en sjal till, likadan som jag gjorde förut fast en med lite rosa/röd/orange färg!

Hugomamma sa...

Det tror jag med... Detta tilstånd brukar inte hålla för evigt.