tisdag 31 juli 2012

När hantverk kastas bort




En tomte i gips hittad på soptippen när vi slänger skräp.
Enligt maken som hittade den fanns det fler men de var trasiga.



Här har Therese gett farfar en eller flera tomtar i julklapp för 28 år sedan.
Varför ligger de på tippen nu?
Har farfar lagt dem där? Har någon städat ur efter farfar?
Vem vet....
Det man vet är att Therese har först gjort gipsgjutning, målat den och sedan säkert slagit in den fint.
Och så hittar maken den, tar hem den för att den ska få leva vidare.
Inte nödvändigtvis hos oss, i vår trädgård.
Fortsättning följer....
Idag har jag lurat regnet och framför allt haglet.
5 droppar fick jag på mig i morse på väg till tåget, men sedan inget mer.
Tydligen haglade det i Huddinge under dagen och var översvämning i Stockholm.
Men jag klarade mig.

Inga kommentarer: