söndag 15 juli 2012

Upprepat




Igår morse fick jag en aning om vad jag ska sticka, vårgrön öglemohair.
Jag köpte garnet för två år sedan, började men repade upp igen. La tillbaka i lådan.
Denna gången tänkte jag att det verkligen ska bli en kofta.
När jag satt ute och lyssnade på Sommar med Torsten Flink, tittade jag på bakstycket som då mätte 25 cm. Det var alldeles för stort, masktätheten stämde inte, trots att jag för en gångs skull gjorde provlapp. Bara att repa upp.
Nu har jag alltså börjat om igen, med stickor 5.
Är det någon som vet vilken färg jag gillar? Glasögonen är visst i samma färg...
Sonen sov över hos en kompis igår. Han vaknade visst inte förrän 13.30... Han var hemma 10 minuter för ett tag sedan och ut igen. Det är lite kluvet, men kul att han har kompisar.... Han är definitivt en riktig tonåring.

Inga kommentarer: