fredag 20 juli 2012

Sista semesterdagen




Idag är det sista semestervardagen innan jobbet väntar på måndag.
Vi har haft en bra semester med bra väder.
Alla gnäller på vädret, men vi har inte varit drabbade.
Visst har det regnat, men inte en hel dag och inte där vi har varit, förutom första helgen, midsommar och första måndagen i Lysekil.
Jag är solbränd, men inte bränd.
Visst, jag har bara badat två gånger. Hittills.
Det är ju inte så att sommaren tar slut för att semestern gör det. Förhoppningsvis blir det sköna helger framöver.
Men jag sitter ute och gottar mig i solen med en tidning, Drömhem & Trädgård.






Agneta som har Skala Minimal, är med i ett reportage. Fint skrivet och fina bilder.



En ny stickning i två-trådigt grått ullgarn har tagit sin början precis.
Jag fick lust att sticka i mönstret Dragon Skin, det var länge sedan sist....



Det är varmt att sticka med ullgarn i solen. Men jag gnäller inte. Efter ett tag flyttar jag ned till skuggan...
I kväll ska vi till Eskilstuna och Kent-konserten där. Min 6 eller 7, men sonens första, om man inte räknar de tre i magen...

Inga kommentarer: