tisdag 12 mars 2013

Helakroppensdag




Det har gått snart ett år sedan jag opererade min mage. Ett år som har förändrat mitt liv.
Dagen började med provtagning på fastande mage. Konstigt nog hittades blod vid första sticket.
Väl hemma igen, åt jag frukost och läste tidningen.



När frukosten var nere i magen ställde jag mig på crosstrainern.
Denna gången orkade jag 18 minuter drygt. Det var ett tag sedan sist, så jag är nöjd.



Sedan i eftermiddag var det dags för sjukhusbesöket.
Jag vägdes och mättes, enligt konstens alla regler.
Måtten till vänster är från innan operationen, måtten till höger är dagens, alla i cm.
Jag är extremt nöjd.
Hemma igen började matlagningen.



Köttgryta med ris som puttrat i 3 timmar. Köttet var väldigt mört.
Serverat med ris, mumsigt.



Jag har även bakat GI-knäckebröd med dinkel, linfrö, sesamfrö och solroskärnor. Lite olja och flingsalt gör det gott och knaprigt.
Hela kroppen får något. En skön dag.

Inga kommentarer: