torsdag 21 mars 2013

Påskförberedelser




När sonen tränar karate hann jag handla förnödenheter.
En baginbox rött och en rosé.
Rosén ska avnjutas med Muminmamman i morgon om hon och/eller hennes son är frisk nog.
Mat införskaffades också. Ingredienserna till fisksoppa med räkor.
Jag passade på att köpa påskblommor, tete-a-tete.
Hemma letade jag fram min påskvas i lila från Mique och 80-talet.... Jag tänkte kanske plantera nåt i vasen, eller så köper jag lösa påskliljor och sätter i den.
Både nostalgi och påsk i ett.
Idag har halva familjen namnsdag samt fader och svärfar, alla heter de Bengt. Grattis säger jag till dem!
Igår hade brodern namnsdag samt fyller år på söndag, så då kan jag gratta honom för allt på en gång.

2 kommentarer:

Muminmamman sa...

Jag är inte i stånd att konsumera en box rose, oavsett hälsotillstånd ;)

Hugomamma sa...

Nej, men jag ska också ha lite