fredag 1 mars 2013

Lite bokrea




På vägen hem, stannar jag till för en liten koll på bokrean.
Jag hittade några roliga böcket.
Det behagliga med lördagar, Alexander McCall Smith.
Vem är Svensson? Colette van Luik.
Det här var ju tråkigt, David Batra.
Det är det jag gillar med bokrea, jag hittar böcker jag aldrig hade hittat annars.



Kragen blev bra, precis som jag ville ha den.
Garn: tjockt ullgarn med fuskpälsduttar, köpt i Tallinn. 100 gram
Stickor: 15 plast
Mönster: 45 maskor, rätstickning tills garnet tar slut. Sy ihop.

Idag hade jag klänning på mig med tjocka strumpor. Jag trodde det var vår på väg efter en solig och skön vecka.
När jag kom ut från bokrean, snöade det och blåste. Inte kul att cykla hem med nästan bara ben.
Note to my self; ingen klänning eller kjol om det inte är varmt eller jag blir körd.

Inga kommentarer: