onsdag 12 maj 2010

Lillelördag

Idag har jag gjort samma promenad som igår, men med mer lyckat resultat.
Sonens klocka är nu avkortad och passar hans armled.
Makens skiva är utbytt till den som han ville ha och ett presentkort på resten.
Jag har fått 10 000 steg under dagen och det passar ju bra när det är stegtävling.

Något annat som jag fått var två kroknålar i storlekarna 5 och 6.
Nu säger inte detta mig så mycket för jag kan inte kroka. Än...
Snälla T, du måste lära mig detta!
Fått och fått, förresten; Jag köpte kroknålarna på Tradera i förra veckan.
Jag har kommit igång och tittat lite där efter en ganska lång tid utan köpbehov. Eller kanske inte avsaknad av köpbehov, jag har inte köpt nåt, trots köpbehov.
Ganska duktigt, om jag får säga det själv!
Jag har faktiskt köpt ett par strumpstickor också, men de är fortfarande inte hemkomna än. Måste kanske efterlysa dem.

Idag var det sol, men ganska kallt i morse. Jag tog ändå min Odd mama-kofta, som visade sig vara precis lagom när jag gick hem genom staden.
Det känns som fredag fast det är onsdag, men jag är ledig på fredag så det är en långhelg framför mig. Och lillelördag idag.
Ett glas vin till den grillade maten. Skönt att man är ledig, så man kan unna sig det.

Har suttit ute och läst min bok i solen ca en timme innan maken kom hem. Sådan där egentid utan en massa krav.

Inga kommentarer: