fredag 7 maj 2010

Nej, jag tröttnar inte

Äntligen fredag! kände jag för att ropa när jag kom till jobbet i morse....
Denna veckan har varit seg och jag har varit så trött när jag kommit hem från jobbet...Men förhoppningsvis blir jag bättre och bättre.
Vi pratade på rasten vad vi skulle göra ikväll och då sa jag bara: ta ett glas rött vin, somna i soffan 19.00 och sova till "Så ska det låta" som börjar en timme senare och sen sticka mig genom kvällen. En manlig kollega frågade om jag inte bara kunde sitta stilla och se på TV, och koppla av. Svarade då att det är ju det jag gör när jag stickar...Han förstår inte...
Här är en bild på den gröna stickningen i en soffa nära mig....
När jag läste knitonnets blog för nån vecka sen, visste jag vad jag skulle göra med alla mina Muskat-nystan; en tunika som är rundstickad, HÄR finns mönstret...Man sitter framför TVn och stickar runt, runt, runt, runt...
Det är därför jag köper på mig en massa nystan, jag vet inte vad det ska bli när jag köper dem, men sen hittar man plötsligt något som man faller pladask för. Och behöver då inte gå och köpa allt, det finns redan hemma, och förhoppningsvis så många så det räcker...
Och Nej! Jag tröttnar aldrig på grönt...!!!

Bilen har varit hos farbror Bilia en vecka och har nu äntligen fått komma hem igen. Jag har saknat den. Inte för att jag kan köra ännu, men att inte maken har kunnat köra mig...Till IKEA eller bara för att veckohandla. Nu har jag handlat lite varje dag och det är sååå tråkigt tröttsamt och blir mycket dyrare.

Nu ska vi snart äta. Det är fredag och lite lättare att tillreda då kokerskan är ledig, som vanligt.

3 kommentarer:

Anette sa...

Vilken förståndig kokerska du har! Jag hoppas verkligen att du snart har återhämtat dej. Har du fått någon förklaring till hur dessa kristaller uppstod? Och varför?
Ha en skön helg i soffan!

Hugomamma sa...

Alla har kristaller i hörselgången, men mina har klumpat ihop sig fn. De håller på att rätta in sig i ledet igen, men det går sakta...

Hugomamma sa...

Förresten så stämde min sovprognos väldigt bra. Somnade i soffan 19:15 och vaknade 20.05. Man känner sig själv väldigt bra...