lördag 15 maj 2010

SolBRÄND

När jag och maken kom utanför dörren vid 7:45, var det redan 16 grader. Och inte blev det svalare av att vi gick en ganska lång promenad. 4958 steg närmare bestämt...
Frukost när vi kom in med kokt ägg, te och kaffe för maken. Lägg därtill tidningsläsning i solen, så är en vårdagsmorgon perfekt.
Grannen kom ut med sin tidning och vi hade det så där trevligt man kan läsa om i Bullerbyn...
Jag fäste alla trådar och la sen tunikan i tvättmaskinen för lätt sköljning och centrifugering. Och vips, var den helt perfekt när den kom ut. Allt det ojämnt stickade var som bortsköljt och den så nästan maskinstickad ut...Behöver det tilläggas att jag är grymt nöjd med den??
Grannen ville också ha en så där hämtades det garn och jag hämtade mönster och stickor.
Snart blir det en lavendelfärgad tunika i ett hus nära mig...
Kanske ska jag sticka en randig, en...jag har en del muskat-nystan kvar i olika färger som skulle kunna bli en läcker tunika. Den är hemskt skön.
Här är mönstret, från Drops.

I övrigt jobbar maken med uterummets första hörn"pinne", eller han kanske är på den andra nu...
Jag sitter mest i solen och läser min bok och nu är det ännu ett lik....
Man kan säga att det syns på mig att jag har suttit ute och läst. Axlarna intar en svag eller i alla fall, grisrosa ton. Jag hoppas då att den tonen går över i solbränt brun, men det kanske är att hoppas på förmycket...Och jag har smort in mig, med 25 i ansiktet och 6 på axlarna...

Inga kommentarer: