måndag 28 juni 2010

Dagens shoppingtur

Idag var maken och jag ute och gick ganska tidigt, kl. halv åtta.
Frukosten intog vi på altanen där det var lagom varmt.
Sen iväg och gjorde slut på ca 20 000 kr, på bara en halvtimme.
Nej, jag har inte varit i stan och köpt kläder eller skor eller smycken. Det var dags för en ny varmvattensberedare. Vi är inne på den andra sen huset byggdes för 38 år sen och katastrofen har kommit närmare och närmare.
Vi hade en kris för ganska precis 10 år sen, då propparna gick på löpande band. Detta inträffar just när maken tog en vecka föräldraledigt med sonen i Borås och lämnade den vilsna frun ensam hemma med ett vattenmonster.
Då fick vi en ny kolv inmonterad och den skulle kanske hålla ett halvår eller nåt...Nu är vi 10 år senare och nu är det dags...
Men nu blir det en rostfri, som är bättre anpassad till vattnet i Huddinge.
Sen gick vi rakt över gatan och handlade färg till den nya panelen som kommer att bli på uterummet. Salamander heter den och är gröngrå. Jag gillar grönt, om någon hade missat det och här kör pappa och mamma bestämmer.


Igår var min förra bok på 730 sidor färdigläst och en ny plockades fram i morse.
Jag har alltså tillfälligt lämnat deckarträsket, men var inte oroliga, det är inte för alltid.
Min förlorade oskuld, av Emma McLaughlin & Nicola Kraw.
Det känns som en bok man kan roa sig med på en båt till och från Riga.
En båtstickning har också plockats fram för att få plats i en väska. En ny sjal, som jag inte kommer ihåg var jag hittade för tillfället. Men jag visar den vid ett senare tillfälle. Tunikan ligger i träda tills vi kommer hem.

1 kommentar:

maja sa...

Så ni ska till Riga, det har vi också haft planer på, att göra i sommar ;)men inte kommit till skott och boka.
ha en trevlig resa.