torsdag 10 juni 2010

Koko koko

I morse, när jag låg i sängen, strax innan kl. 6, hörde jag göken. Inte bara en gång, utan upprepade gånger.
Först tänkte jag att det var någon med gökur, som hade dörren eller fönstret öppet, men det stämde inte med antalet koko, vad klockan var, dvs 6.
Alltså var det en riktig gök. Eller kanske bara nån som skrek Koko koko i skogen...vad vet jag?
Men det är första gången på mina dryga 14 år här, som jag hör en gök. Inte ens i Göteborg hörde jag nån gök. Det var bara i Lidhult, hos farmor och farfar, som man hörde göken och där var man inte särskilt ofta...
Jag tog en rask morgonpromenad på ca 4 km, men då hördes det inget mer koko.

Jag undrade vad jag skulle sticka som plåster på såren efter tabben med tunikan, som jag inte känner för att göra för tillfället...
Idag kom det en rosa plastpåse med turkost tunt garn som det ska stickas sjal av...
Första sändningen av sjalgarnsklubben från Stäkets Handarbete. Spännande.
Men först ska det nystas upp och sen bestämmas vilken sjal det ska bli...Det får bli i morgon.
Jag ska sätta mig ute i väntan på att min väninna ska komma och hämta mig för vår spökvandring i Gamla stan ikväll...Men först ska vi äta middag ute, utan män och barn, i alla fall våra egna.
Jag berättar mer i morgon.

Inga kommentarer: