onsdag 28 juli 2010

Fortfarande

Idag hade jag min väska för första gången till jobbet. Det var ett stort test den utsattes för.
Och som den inte klarade.
En stor plånbok, inte med massor av pengar, men stor, telefon, almanacka mm och en matlåda. Inte för mycket begärt, att den skulle klara det, tycker jag. Jag lämnade ändå den tjocka boken hemma...
Men den blev för "lång". Botten hängde nere vid knäna.
På resan in till jobbet kl. 6.30 funderade jag på hur jag skulle kunna fixa till den och när jag var framme vid 7, kom jag på det.
Jag har nu tagit bort bottenplattan med blomman, dragit upp lite av det vita runt blomman och virkar nu direkt från själva väskan, ingen platta mer. Då drar jag ihop virkningen genom att hoppa över var femte maska och på så sätt minskar jag botten, utan att den blir lång. Nu är jag nöjd, tror jag. Ska se om den klarar testet bättre i morgon...
Jag är så sugen på att börja med ett linne med de där blommorna...Kanske kan jag hålla mig tills sjalen är klar, kanske klarar jag det inte...
Men när jag kom hem med tåget gick jag till torget där det fortfarande säljs jordgubbar och inhandlade en kartong. Jag får ju 75% och de blir lätt dåliga så jag nöjde mig med en...Maken får gärna smaka men han är ingen storätare. Som jag är...

Inga kommentarer: