måndag 5 juli 2010

Nytt garn damp ner i brevlådan

Idag var ingen vanlig morgon. Idag var det en mulen morgon. Det var ett tag sen vi inte såg solen och allt kändes väldigt mörkt. Tänk vad man vänjer sig fort vid gassande sol...
Vi åkte inte och badade i morse, det gjorde sonen senare med kompisar. För första gången utan vuxen med. Hugomamma är orolig, men förstår att hon måste klippa navelsträngen någon gång.
Den är ofta klippt när det gäller andra saker, som att åka pendeltåg och fjärrtåg själv, men aldrig att sonen badat utan vuxen. Nåja, det ska nog gå bra...tror jag...

Cyklade ner själv till centrum, för att handla lite mat, officiellt...Jag fick äntligen gå i de klädaffärer jag försökt att gå i själv förut utan att lyckas. Nu kunde jag prova två klänningar, visserligen köpte jag ingen, men jag gjorde heller inget felköp som det skulle ha blivit om jag inte provat innan...Och sen köpte jag maten. Och tre kartonger jordgubbar för 50 kr. Mums! Jag älskar jordgubbar, även om jag inte tål dem helt och hållet. Men det är så kort period, så jag står ut. Lite nysning, kli i näsan och svullen tunga, har jag inte dött av förut...Men så har jag hela städskåpet fullt med mediciner och bara 5 minuter till Huddinge sjukhus, om nåt skulle gå fel.

Månadens garn från Exklusiva garnklubben damp ner i brevlådan för en kvart sen.
Handfärgat babyalpacka/silke i blått lite jeansfärgat garn som jag inte riktigt vet vad jag ska sticka av än...
Så här ser gårdagens nya bok ut. Morden i Buttle, av Annika Bryn. Det är ingen ljudbok, men jag hittade ingen bild på en vanlig bok. Den kanske har några år på nacken, men verkar bra.
Maken har nu tagit upp allt golv under det nya taket, för att isolera mot kalldrag. Man kan alltså inte sitta under taket och nu börjar solen skina med varma strålar igen, så det stora parasollet ska snart upp.
Nu ska jag ut och lyssna på Sommarpratet och sticka mig lite. Om inte maken tvingar ner mig i garaget för att måla stolpar vita. Men där blir jag ju inte solbränd och brun...!

1 kommentar:

elisabet sa...

Den boken har lag läst
helt ok sommarläsning
för en som är född på Gotland