lördag 24 juli 2010

På väg

Jag vaknade vid 7.30 och gick ner för att läsa i lugn och ro. 40 minuter senare kommer sonen ner och sätter på TVn samtidigt som han gäspar.
Jag förstår inte sambandet med att komma ned från övervåningen och alltid sätta på TVn. Som om det var något man alltid gör tillsammans. Han kan nu sätta på TVn utan att komma ner från övervåningen, men det här att TVn alltid ska vara på...Varför?
Svärmor och jag kommer igång och pratar efter frukost, varför jag inte kommer in i duschen förrän efter 12, men vem har bråttom?
Grannen A visar alla sina vindruvsklasar och man kan nu tro att man är i södra Europa och inte i Huddinge, när man ser allt...Men han har gröna fingrar och det har inte jag, det är skillnaden.
Efter en stilla promenad, blev det lunchdags och räkor i massor.
Efter proviantering av godis och tidningar, åkte vi in till stan och lämnade av de två resenärerna.
Vid 20-tiden är de framme i Fristad och där ska sonen vara tills lördag nästa vecka, då han ensam tar tåget hem.
Visst ska det bli skönt att bara vara två vuxna, som visserligen börjat jobba, men samtidigt är det väldigt tyst och välstädat i huset, när jag väl städat i morgon...
Men jag vet att sonen kommer att få så roligt, att det är värt denna saknad.

Inga kommentarer: