fredag 23 juli 2010

Långväga besök

Jag har förut talat om mina tre värsta saker; gynundersökning, tandläkarbesök och svärmorsbesök...Nu är det dags igen; svärmor är på besök, men denna gången gillar jag det. Det är t om så att jag bad henne att komma upp från Borås.
Sonen ska vara hos henne och hans farfar nästa vecka, när jag och maken börjar jobba igen. Det är sonen har krävt detta för att vi missade att vara i Borås förra sommaren. Det finns en kusin som han bara träffar när vi kommer ner på somrarna, Tim, som det ska lekas med så det står härliga till i en vecka nu...
Jag bad maken att fråga om hon kom upp och hämtade sonen istället för att vi skulle åka bil ner ca 100 mil i den förväntade värmen. Visst ville hon det, så nu är jag bara glad att hon är här och jag slipper att sitta två hela dagar i en bil, nu utan ac, då vår slutat fungera...Ja, vi ska lämna in den på service...Sen åker han tåget hem själv.
Nåväl, svärmor landade i Stockholm vid 12-tiden och vi styrde kosan söderut, till Ösmo och fika på handelsträdgården.
En fruktpaj med vaniljkräm unnade jag mig denna dag tillsammans med en stor kopp te.
Vidare letade vi efter vattenväxter att ha till min grodfontän, men de var för stora även där...
I hamnen var det tvunget att utförska varje liten stuga som hade något att sälja och jag hittade en jättefin vintermössa som var i vit tovad ull...men de tar inte kort, hur man nu kan undvika detta utmärkta betalningsmedel. För övrigt det enda som jag kan betala med då jag aldrig har kontanter..Jag försökte att få maken att köpa den i födelsedagspresent, men han hade redan fixat present, sa han...
Nåväl, vi köpte räkor och styrde kosan hemåt.
Nu har vi grillat och ätit gott och är mätta och belåtna. Jag är lite trött efter middagen igår, men jag ska nog klara 8-snåret i alla fall...

Inga kommentarer: