söndag 28 november 2010

Första advent

Igår kom då svärmor, två timmar försenad, fram med tåget från Borås.
Vi hade haft som tanke att vi skulle först kolla in NKs skyltfönster och sen dra vidare till Gamla stans julmarknad.
Av det blev det NKs skyltfönster. Maken och sonen väntade där på oss. De hade då besökt hjulmarknad i Frihamnen, med en massa modelltåg.
Sen var det tio minusgrader och blåsigt. Inte alls så skönt som man skulle önska.
Men vi såg julfönstret i alla fall...
Vi hade sedan tänkt besöka en italiensk restaurang här i Huddinge, men efter den kalla promenaden från tåget, så lagade jag mat hemma istället. Rostbiff med svampsås och potatis...
Idag ser det ut så här, utanför vårt fönster. Flaggan står nästan rakt ut och det snöar igen.
När jag skulle hämta tidningen i morse fick jag skotta bort 10-12 cm snö. Som tur är, så är det lätt snö, men den blåser då också igen....
Jag är förkyld, så jag stannar hemma, när svärmor ska till tåget. Men det är bara att hoppas att det går bra att köra till stan.
Maken fyller år idag, så jag hoppas att vi kan fira lite i eftermiddag...

3 kommentarer:

4U2 sa...

Krya på dig.

Elsy sa...

Tack så mycket för mönstret på den vackra sjalen.Ska sticka en så snart jag får tid, kanske till nästa helg.
Vilket vackert adventsfönster du har.
Ha en fin advent Elsy

Hugomamma sa...

Tack till er båda