torsdag 18 november 2010

Lite värmande till behövande

Jag har fått ihop en påse med saker som jag både stickat och virkat under hösten.
I morgon tänkte jag åka till Litet Nystan på St Paulsgatan och lämna ifrån mig den påsen.
Det är två halsdukar, en krage, en sjal och fyra mössor.
Det är så skönt att bli av med en sådan påse, när man vet att det kommer väl till pass till dem som behöver det, mer än jag.
Och så får jag anledning att hänga en ny påse på dörren till mitt hobbyrum och börja fylla den.
Jag vet inte vad jag är sugen på att sticka till den påsen för tillfället, men det ger sig nog.
Jag grävde precis i mina lådor med garn och hittade fint ullgarn som säkert blir något användbart.
Jag unnar mig att köpa ett nystan, när jag lämnar en påse, så det ska jag göra även i morgon. Jag har tidigare bara köpt ett nystan Noro Silk och behöver nog ett till, så jag ska kolla färgnummer innan jag ger mig iväg i morgon.
Sen har jag en väninna, Fd Gipstrollet, även kallad Muminmamman, som fyller år nästa fredag.
Vad ska hon få?
Ska hon få något?
Jag det är två frågor jag ska ägna den närmaste tiden med att försöka besvara.
Själv fick jag en kulturell händelse i sällskap med henne....Vad ska jag vilja göra med det? Och vad är en kulturell händelse? Verkligen många frågor en sådan här trött torsdagskväll...
Nu ska jag fundera på dem, så på återseende!

1 kommentar:

Anonym sa...

Flitig som vanligt.
Jag var också lite flitig i Amerika.
Stickade 4 par strumpor till!!!
Dina sjalar gjorde verkligen succe.

Det är skönt arr vara hemma.
Vi hörs!
Kram T