lördag 20 november 2010

Mord i Gamla stan

En gråkall morgon, som gjord för att sitta i soffan och lösa några mord, denna gång i Linköping.
Sonen kommer ner och startar som alltid datorn...Varför? Jo, man kan missa någon kompis på Habbo...
Annars var han på kalas igår kväll.
Och muminmamma var på besök i vår soffa och stickade lite sjal.
Jag upptäckte att jag inte kunde sticka och prata obehindrat på min mössa med mönsterstickning, så jag gick upp och hämtade en ny stickning. Men den stickningen drog jag upp i morse. Var inte riktigt nöjd.
Men nu så kan jag ju sticka på mössan utan problem, när ingen pratar med mig och bara TV som distraherar.
Men jag tog också fram en ny bok, som jag ska påbörja inom kort.
Gamla stan-morden,  av Lars Bill Lundholm. jag har läst de tidigare delarna i hans deckarserie och har gått och längtat efter en ny.
I övrigt är det en slaskig dag, som gott och väl kan klara sig utan min medverkan utanför dörren.
Mat finns, böcker finns, stickning finns. Inget mer att önska för tillfället.

Inga kommentarer: